Z reklamą spotykamy się niemal na każdym kroku. Często są to różnego rodzaju przedmioty z nadrukiem. Jeżeli chodzi o ulotki, foldery czy katalogi sprawa jest prosta większość z nas wie, że zostały wydrukowane cyfrowo lub offsetem. Ale w przypadku różnorakich gadżetów reklamowych sporawa nie jest już taka prosta. Istnieje spora gama różnych metod pozwalających nanieść w sposób trwały treść reklamową na przedmiot. Możemy wymienić kilka najczęściej stosowanych tj, sitodruk, tampondruk, termotransfer, sublimacja, grawer. Osobna kategorię stanowi haft gdyż trudno go nazwać nadrukiem ale jest to ważna i często stosowana metoda nanoszenia treści reklamowych na czapki i inne tekstylia. O wyborze metody znakowania decyduje zazwyczaj kilka czynników takich jak nakład, rodzaj podłoża, ilość kolorów. Jako przykład podam koszulkę reklamową. Najlepszy i trwały nadruk daje nam sitodruk ale jest on opłacalny przy większych nakładach rzędu kilkuset sztuk. Przy mniejszych ilościach lepszym rozwiązaniem jest termotransfer. Kolejny czynnik grafika. Jeżeli zależy nam na przeniesieniu skomplikowanej grafiki np. zdjęcia to jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie sublimacji. Na koszulka typu polo logo mniejszych rozmiarów można wykonać haftem, pod warunkiem zastosowania odpowiedniej gramatury materiału aby uniknąć efektu "ściągnięcia materiału".
Na drobnych przedmiotach mamy spory wybyr, np. nadruk na długopis możemy nanieść zarówno metoda sitodruku, tampondruku, grawerunku, czasami także sublimacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz